BE WHERE YOU WANT TO BE, LIVE HOW YOU WANT TO LIVE, DO WHAT YOU WANT TO DO, LOVE WHO YOU WANT TO LOVE.

Monday, March 30, 2015

Nikah 4



"Kenapa abang tak pernah tegur Mira masa dekat UiTM?"

"Abang tak tegur bukan sebab abang ni takut dengan  Mira or abg ni sombong"

"Then sebab apa?"

"Sebab abang tak nak Mira rasa tak selesa. Lagi satu tak nak lah abang tunjukkan diri awal2 tak
surprise lah... hehehe"

"Makna nya lama lah abang dah kenal Mira"

"Lama lah juga dari Mira sekolah lagi rasanya"

"Cuba abang cerita sikit. Nak jugak Mira tau"

"Meh urut bahu abang dulu ke.. Belanja air milo ke dulu.. baru best nak bedtime story ni"

"mengada lah abang ni. tak nak cerita dah. malas nak layan"

 "haish isteri abang ni lepas kawin ni bukan main lembut and sensitive pulak. Dulu bukan main garang lagi. Dengan abang sekali kene kau aku."

"Tengok tu ungkit lagi. Dah lah malas lah nak layan"

"Eh nak ke mana tu?"

"Abang tidur sorang lah malam ni"

"alolo merajuk pulak wife abang ni. Tak mau merajuk merajuk. Mira ingat ni berdosa seorang isteri tinggal kan semuanya tidur bersendirian. sepanjang malam dia akan dilaknat ALLAH.. "

"Haish abang ni, suka ugut Mira macam tu."

"Meh sini baring sebelah abang"

"Saja je abang ni"

"Macam ni lah isteri solehah. Dengar cakap suami."

"Tapi suami tak nak dengar pun cakap isteri"

"Bila abang tak nak dengar cakap sayang?"

"bila bila je lah"

"hahahaha.. tak ada kan"

"yelah abang menang"

"Hahahahaha.. comel sayang abang ni. Abang buat macam tu sebab abang nak bawa isteri abang ni sama-sama dengan abang ke Jannah. Seorang wanita sangat senang masuk ke syurga dengan taat pada ALLAH dan juga suaminya. Abang bukan mengungkit kisah lama tapi itulah memory yang kita ada untuk kita ceritakan dekat anak-anak nanti."

"Mira minta maaf abang"

"Tak ada apa yang perlu dimaafkan sayang. Abang sebagai suami dan juga khalifah memang itu tugas abang"

"Abang dulu kat UiTM pun nakal suka ikut Mira dari belakang. Perangai abang pun tak nampak abang ni 2 tahun lagi tua dari Mira"

"Hahaha.. abang kan awet muda sebab tu sayang tak perasaan umur abang berapa. Bukan sengaja ikut. Ingat senang ke nak kejar singa UiTM ni jalan, Dia punya jalan macam lipas kudung. Kalau sayang perasan abang selalu pergi kelas sama-sama dengan sayang tapi dari jauh lah. Tapi mana lah dia nak perasaan kita masa tu Takut abang nak dekat. Nanti tak pasal-pasal kene side kick dari singa tu sebab ikut dia hari-hari"

" Ish abang ni. Patut lah bila Mira masuk kelas lepas tu abang pulak masuk. Mira tau umur abang pun lepas mama bagi tahu"

"Hah, tengok tu sampai umur pun mama yang bagi tahu. Abang tahu semuanya pasal sayang tau"

"Yeke. Abang tau apa je?"

"Dulu masa sayang sekolah menengah sayang selalu menang main netball. Lepas tu merentas desa. Abang selalu tunggu sayang lari lalu jalan kat depan tu. Sayang suka makan ayam masak merah. Ni lagi best. Abang risau betul bila mama bagi tau abang yang sayang nak masuk silat. Abang pujuk lah mama jangan bagi sayang masuk. Tapi mama kata sayang berkeras nak masuk jugak. Then sayang pun masuk. Bila tengok sayang balik dari perlawanan silat. sedih abang tengok sayang. Ada sekali tu abang tengok bebalut tangan sayang"

"Hahaha. Banyak juga abang tahu Mira dulu macam mana. Abang tengok Mira tangan bebrbalut abang tak nak tahu ke orang yang buat tangan Mira berbalut tu apa jadi?"

"Abang tahu, Mama bagi tahu yang sayang cerita kat mama budak tu kat hopital kaki dia patah dengan bibir dia pecah. Dasyat betul sayang abang ni"

"Hahahaha. siapa suruh dia panggil Mira ni tomboy. Kan dah kena"

"Tak baik bals dendam kat orang. Biar orang nak cakap apa pun kat kita. Jangan kita balas balik. Faham?"

"Ya, Faham. Tapi tu kan cerita dulu."

"Dulu or sekarang cerita dengan sayang sampai esok pagi pun tak habis"

"ala bang, cerita lah lagi."

"eh dia ni. Macam esok dah jumpa kita pulak. Esok-esok lah sambung. Jadi bedtime story sayang setiap malam okey?"

"Ish abang ni."

"Dah-dah. Tidur ye sayang. Nanti kita buat tahajud sama-sama pagi nanti. Sebab tu kena tidur awal"

"Okey. Selamat Malam sayang"

"Selamat Malam abang"

"Sayang abang nak buat permitaan sikit boleh tak?"

"permintaan apa malam-malam ni bang?"

"cuba sayang bahasa diri sayang dengan sayang bukan nama Mira"

"Boleh bang, semua boleh untuk imam sayang ni"

"terima kasih makmum ku"



indah nya bercinta selepas nikah kan,
indahnya kita mencintai seseorang dengan sederhana
membiarkan ALLAH menjaga dia yang kita sayang
dengan memohon doa setiap sujud
agar dia lah jodoh kita

bila kita yakin dia jodoh kita
tak semestinya kita akan memilik dia
tetapi jika kita percaya itu jodoh dari ALLAH
maka mohon lah agar bersama dia hingga Jannag

islam sangat mudah untuk dipraktikan 
sangat mudah untuk difahamkan
sangat indah untuk di hayati
dan sangan mulia untuk di ingati


"RABBI YASSIR WAL TU'ASSIR RABBI TAMMIM BIL KHOIR"
"YA ALLAH PERMUDAHKAN URUSAN KU, PERMUDAHKAN LAH JANGAN DISULITKAN"

0 comments:

Powered by Blogger.

© PENA BERCERITA, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena