BE WHERE YOU WANT TO BE, LIVE HOW YOU WANT TO LIVE, DO WHAT YOU WANT TO DO, LOVE WHO YOU WANT TO LOVE.

Wednesday, April 1, 2015

secret admire

assalamualaikum..

its been a long time he be my secret admire
i never know how is he
macam mana muka dia
macam mana badan dia
tinggi ke rendah
cerah ke gelap
semua tentang dia
aku tak pernah tau
 until now

dia hanya perhati aku dari jauh
penjaga aku dari jauh
peneman dari jauh
pendengar dari jauh
cinta dari jauh
sayang dari jauh
rindu dari jauh
kekuatan dari jauh
kesemuanya dari jauh

tapi
aku tahu ia takkan kekal
cinta yang tak kekal
sayang yang tak kekal
rindu yang tak kekal
yang kekal
hanya ALLAH
serta kekuatan yang dibina

setiap manusia tak pernah lari dari kesilapan
dari penipuan
dari kesakitan
dan dari ketidak kesempurnaan sesuatu

sejujurnya
aku selesa dengan dia
walaupun aku tak pernah tahu keadaan sebenar
pemikiran dia cukup matang
sehingga kita rasa dia tak pernah jauh dari kita

niat pada awalnya
hanya berkawan
tetapi ALLAH telah menduga kami dengan
melahirkan rasa cinta pada kami
pada waktu yang sama agar kami
menambah lagi cinta pada ilahi

niat dia begitu baik
untuk cuba perbaiki hidup aku
cuba menyedarkan aku tentang sesuatu
yang mungkin aku sesuatu yang aku tunggu

dia cukup memahami
tanpa aku cuba fahami
apa sebenarnya aku ingini
dan apa yang dia ingini

bukan aku tak pernah mencuba
aku cuba berusaha
agar aku memahami dia
dan juga dunia

aku ingin menjadi yang halal bagi dia
menjadi makmum pada nya
mengejar jannah bersamanya
tapi ia hanya lah sia-sia

kini hati aku sudah pun dipulangkan
semua tentang aku sudah pun dilenyapkan
meminta hatinya terus disimpan
untuk aku jadikan sebagai peneman

keputusan bukan hanya demi kami
ia adalah demi ILAHI
supaya kami tidak hanyut tentang duniawi
juga pahala dosa pada akhirat nanti

thank you for giving me such a precious memory
unforgettable experience
sweet moment forever
and your warm heart for me

0 comments:

Powered by Blogger.
Powered By Blogger

© PENA BERCERITA, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena