BE WHERE YOU WANT TO BE, LIVE HOW YOU WANT TO LIVE, DO WHAT YOU WANT TO DO, LOVE WHO YOU WANT TO LOVE.

Thursday, July 25, 2013

speechless..

assalamualaikum....

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN... lambat kan aku wish... kesah palak aku kan...

sekejap je rasa... dan nak 2 bulan aku naik semesta 2... at the same time last year umur aku belas2.. next year dah masuk 20 an... wah dah tua dah aku... :(


tapi tak tua gini ye... aku muda dari ni... but she not bad... bhahaha

continue our story.... ade story ke??? belum start lg... lek lu.... bahasa sekarang kan... 

semakin waktu berputar... dan semakin itu umur kita bertambah.. dalam waktu yang sama kita makin dekat dengan ajal kita... betul tak??? nak tak nak ia adalah benar... kita tak boleh lari dari realiti tu sekarang ni....

semesta 2 ni banyak beri cabaran... cabaran yang mengajar aku untuk lebih kuat dari yang sebelumnya.... aku belajar jangan biarkan perempuan di pandang lemah oleh orang lelaki.... aku tak suka lelaki merendahkan tahap kekuatan perempuan... mungkin perempuan tak boleh nak bertumbuk dengan lelaki... tapi hanya dengan ketajaman akal perempuan akan mengubah segalanya....

aku bukan nak mengubah fitrah alam... lelaki memang akan lebih berkuasa berbanding perempuan... tapi.. perempuan juga mempunyai hak bersuara.... aku paling benci lelaki yang dayus... lelaki yang nak kan perempuan hormat dia sedangkan dia tidak menghormati perempuan...

aku tak salah kan lelaki jika ada sesetengah dari perempuan yang kurang elok attitude nya... itu lah function lelaki.. menyedarkan perempuan serta membimbing perempuan ke arah yang benar... lelaki adalah pelindung bukan lah perosak....

apa yang aku boleh cakap sekarang ni....




renungkan lah.... assalamualaikum... hope u enjoy reading this entry.... :P

0 comments:

Powered by Blogger.
Powered By Blogger

© PENA BERCERITA, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena