BE WHERE YOU WANT TO BE, LIVE HOW YOU WANT TO LIVE, DO WHAT YOU WANT TO DO, LOVE WHO YOU WANT TO LOVE.

Saturday, December 8, 2012

my journey...

assalamualaikum.........
Kat dalam dunia ni tak semua kita boleh gembira kan… sebab kehidupan ni sentiasa ada dugaan dan cabarannya untuk kita merasa sedih, kecewa, gembira, bahagia, terseksa untuk mematang kan diri kita sendiri untuk menjadi lebih baik serta berfikiran dengan rasional….. jangan salah kan mana2 takdir yang datang…  kerana setiap satunya ada hikmah.

Dunia baru yang bakal aku ceburi tak lama lagi akan tiba dalam masa yang singkat.
“jangan sampai ada barang yang tertinggal. Kalau tak jenuh mama dengan ayah nak hantar or post bagi kamu dekat sini. Sekarang ni dekat penang bukan Melaka lagi.”
=_=”ayah dah macam komander pencen bagi arahan. But ayah look so cute. I like.

Hari ni hari pertama kau di Universiti Teknologi Mara Pulau Pinang. Wah! Impressed me. Keadaan dia sangat lawa. Semuanya bangunan tinggi-tinggi. Welcome to my new journey. I really hope that I can success in my course culinary art for three years at here.

Wah! Ni asrama ke hotel? Lawa gila. Katil single! Satu rumah 8 orang. Satu bilik 4 orang. Meja belajar dekat whole tengah. Bilik air dalam rumah. Awesome. Now. Kemas bag yang ada ni. Pasang cadar. Masuk kan baju dalam almari. Masukkan fail dalam laci meja. Susun makanan dekat rak dinding atas meja belajar. Pinggan mangkuk  semua benda letak dekat singki. Done! My first day.

Pendaftaran pelajar baru bersama sahabat-sahabat. Mana nak cari ni? Haish. Biasa lah. Arah tuju pertama information kaunter. Surprise me. Boys more than girls at here. Ber eyemo aku dekat sini.  Eh tak boleh. Nanti ada orang tarik telinga aku dekat sini atas amanah yang diberi oleh en. Amirul amir bin MOhd Zamri.  Pendaftaran ni dah macam explores dah. Apa tak nya. Kejap pergi unit kesihatan. Then, pergi cari penasihat akademik. Mintak sain. Semua nak cepat takut penuh or ramai orang yang berebut2.

“jumpa saya pukul 3 petang di tingkat 3 untuk pembahagian kelas”

Hantar fail dekat LAMAN SISWA naik bilik. Arghhhh .. best nya dapat rehat kejap. Now waiting 3 o’clock.

Pembahagian kelas. Warghh. Aku nak satu kelas dengan member aku. Eh. Adalah jugak member aku satu kelas dengan aku. Tapi. Aku tak nak rahman. Why mesti dia. Haish! Dapat jadual. Usha kejap. Wow! 8 subjek. Macam mana ni? Garu kepala kejap. Boleh kot.

“kursus seni kulinari ni bukan lah indah sebagaimana yang di gambarkan”
- macam mana tu johan?-

Next.  My first class. Mana nak cari ni? Kat mana ni? BKM? Bilik Kuliah M_____ . haish apa benda ni!

“Assalamualaikum. Saya nak tanya BKM ni kat mana? “

“kat sini BKH. BKM bangunan lagi satu. Dekat depan sana. BKM ni bilik kuliah mekanikal. BKH bilik kuliah hotel. “

“terima kasih”

Arrived dekat kelas. Wah air cond. Hehe. Batak! Wait… and… wait…. Still waiting….. 30 minutes ago.. no lecturer. Angkat kaki belah dari kelas. Balik bilik. Senang kan. Sekarang tunggu kelas malam. What! Kelas malam. Stress! Ada kelas malam.

Mana pulak kelas BKA ni. Tadi dia bagi tahu kelas BKH and BKM je. BKA ni apa benda pulak? Sabar jela aku dengan uitm ni.

“Aiman! Kelas BKA ni dekat mana!” –tanya orang yang tak penuh dengan kesopanan-

“sebelah library.”

Okey, jumpa. Gabung kelas dengan B2 rupanya. Sama dekat roommate aku. Yeah!

Waaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiittttttttttttttttttiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnngggggggggggg…. After 30 minutes. Biasa lah angkat kaki. Belah dari class. Lecturer yelek! Balik bilik makan roti and tuna. Kenyang baring atas katil then tidur lah apa lagi. Done my second day!!!!!!!!! Nite

p/s: setiap masa yang berjalan dua hari ni. Phone tak lepas dari tangan. Text bersama yang tersayang AMIRUL AMIR. Sentiasa dan tak kan lupa….

0 comments:

Powered by Blogger.
Powered By Blogger

© PENA BERCERITA, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena