BE WHERE YOU WANT TO BE, LIVE HOW YOU WANT TO LIVE, DO WHAT YOU WANT TO DO, LOVE WHO YOU WANT TO LOVE.

Sunday, November 11, 2012

baca kalau tak nak kena tampar dengan imam!

assalamualaikum....

hai semua... how are u?? ceh wah.... hurm... lama jugak tak membebel kat dalam blog ni hah... hurm... sorry sangat.. bz keje dah sekarang ni... nak cari duit sikit... buat belanja untuk sambung belajar... hehe... kesempatan ni nak jugak lah ucap TAHNIAH! dekat semua siswa dan siswi yang berjaya... yang kurang bernasib baik teruskan usaha... kegagalan bukan untuk melemahkan kita.. tapi untuk menguatkan kita lagi... kalau tak ada kegagalan... tidak lah kita merasa kehidupan yang sebenarnya.... jadikan kejayaan sebagai saya nikmat yang ALLAH pinjamkan dan bersyukur.. jangan sesekali bongkak dan riak apa yang ada.... jadikan kegagalan sebagai sesuatu untuk kita berjanji dalam diri untuk mengubah kegagalan menjadi kejayaan... jangan mudah putus asa... kerana setiap dugaan yang ALLAH beri mesti ada hikmah sebalik nya dan ALLAH sedang menyediakan kegembiraan pada akhirnya.... percayakan diri sendiri.. teruskan usaha tanpa bosan dan jemu.... ingatlah DIA sentiasa berada disamping kita selalu untuk menemani kita dalam keadaan apa sekali pun.... :)

ada seorang pemuda berjumpa dengan seorang imam.... ingin menanya kan beberapa soalan... lalu ia ajukan 3 pertanyaan....

pertanyaan 1: jika benar tuhan itu wujud mengapa kita tidak dapat melihatnya....??
pertanyaan 2: apa yang dinamakan takdir??
pertanyaan 3: syaitan dijadikan dari api... dan ia dimasukkan kedalam neraka... neraka asalnya juga dari api.. kenapa syaitan yang dari api tetap dimasukkan ke api... api dengan api takkan merasa kesakitan bukan.... ???
lalu imam itu menampar pipi nya dengan keras....
pemuda: mengapa imam menampar pipi saya?? imam marah ke dengan pertanyaan saya??
imam: tidak... sedikit pun saya tidak marah... tamparan saya itu memberi jawapan pada semua pertayaan kamu....
pemuda: tapi bagaimana?
imam: selepas saya menampar apa yang kamu rasa??
pemuda: sudah semestinya sakit..
imam: kamu percaya yang sakit itu wujud...??
pemuda: ya, sebab saya merasakannya ia tadi...
imam: kamu tahu sakit itu ada... tapi adakah kamu melihat kesakitan itu bagaimana??
pemuda terdiam...
imam: begitu jugalah ALLAH... kita tahu DIA wujud cuma tidak dapat melihatnya... jika kita beribadah kepadanya kita akan merasa kehadiranNYA....
imam: adakah kamu bermimpi yang kamu akan ditampar oleh saya pada hari ini?
pemuda: tidak
imam: adakah kamu tahu yang kamu akan ditampar oleh saya disini?
pemuda: tidak
imam: itu lah yang dinamakan takdir... kita tidak akan dapat meramalkannnya....
pemuda mengangguk...
imam: pipi kamu dari apa?
pemuda: dari kulit
imam: tangan saya dari apa?
pemuda: kulit
imam: masih rasa sakit kan kulit dengan kulit... begitu jugalah syaitan....


0 comments:

Powered by Blogger.
Powered By Blogger

© PENA BERCERITA, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena