BE WHERE YOU WANT TO BE, LIVE HOW YOU WANT TO LIVE, DO WHAT YOU WANT TO DO, LOVE WHO YOU WANT TO LOVE.

Saturday, October 20, 2012

bacalah kalau sayang kekasih korang...

assalamualaikum.....

hari yang indah kan... siapa yang berani cakap hari2 die tak indah... siapa yang cakap macam tu nampak sangat kufur nikmat kerana tak menikmati kurniaanya... nikmat tau semua ni,... bersyukur sikit yang ALLAH masih beri kesempatan untuk keta hidup sehingga hari ini... he2 teremo pulak...
hehehe... nak buat apa ye topic hari ni... hurm...

CINTA..
semua orang mesti tau kan cinta ni apa kan... ape??? ada orang tak tau?? wei! orang duduk dalm gua pun tau cinta ni apa....

cinta ni macam2 orang tafsirkan dia... macam2 cara dieorang nilai cinta ni... nilai cinta dulu dan kini lain...

apa yang aku cakap ni bukan bukan untuk sesiapa yang baca sahaja... tapi.. untuk diri sendiri jugak.. sebab aku pun  sedang bercinta... terima kasih awak....

aku banyak belajar dari kehidupan... selama 18 tahun aku hidup... amcam2 kita boleh kita pelajari... bukan kat astro je macam2 ade... tapi sedar tak kehidupan kita ni pon macam2 ada... rambot sahaja sama hitam.. hati tak tau...

beralih ke carta cinta....
cintaNYA adalah yang pertama dan tiada pengakhirannya.... kerana dia adalh kekasih yang jangan sesekali kita abaikan... tatkala kita sedih,,, gembira... susah.. senang... miskin ... kaya... hanya lah dia...

cinta kedua hanya lah pada ibu,... ibu... ibu,,,, dan ayah...
tanap mereka kita takkan lahir kat dunia ni... seumur hidup kita sekali pun takkan dapat membalas jasa mereka... sungguh besar nilainya dan tak terkira harta didunia ni...

cinta ketiga adalah.... sang pemilik tulang rusuk yang dipinjamkan kepada kita untuk hidup.. tanpa tulang rusuk nya.. tiada juga kita di dunia...

ini masalahnya....
bila dah bercinta... di mana korang letak nilai yang amat berharga tu...
berubah demi dia... contoh dari free hair ke bertudung,,, bila clash.. free hair balik.. alasan.. "aku bertudung sbb dia suruh.. kalau tak nnt dia tak nak terima aku..." ini di ketegori kan sebagai BODOH.... dia buat macam tu untuk melindungi diri kau... bukan untuk diri dia saja.. but untuk ayah kau sekali.. tahu tak benda tu,.... daripada bertudung sebab pakwe.. kenapa tak kau bertudung sebab perintahNYA???

next.. bila dah bercinta... mesti jumpa... tempat pertam yang korang pergi... comfirm wayang!.. lepas tu tak payah cakap buat apa... WAJIB ke kalau bercinta kene jumpa... wajib sangat lah kan... tak faham lah.. peringatan dia bukan muhrim dan mahram kamu.....

then... tak terasa murah ke kalau korang tu bagi lelaki atau pun permpuan pegang korang... tak rasa BANGANG ke?? annoying gila... kalau tak pegang maknanya tak cinta... astaghfirullahhalazim... bukti cinta apabila dia sah menjadi isteri atau suami kau...  ni setakat pakwe makwe... ntah jumpa parents pon kecut perot lagi.... tolong lah wei.. dunia ni dah berat sangat tanggung dosa kita tau....

sangat sakit mata tengok manusia kat luar.... siez.. aku bukan lah manusia yang sempurna.. aku bukan lah sesiapa untuk menasihati diri orang lain... ilmu pun tak cukup lagi kat dada....

bagi yang perempuan terutamanya aku... lindungi lah mahkota kita ni... ia sangat lah berharga dan tiada gantinya.... tak nak ingat diri pun tak apa... tapi aku sayang sangat ayah aku walaupun dia garang dan selalu marah... aku tau marah tu tanda sayang.... aku paling risau kalau aku buat salah tapi parents aku tak marah... aku rasa yang aku tak disayangi wei... siez... gelap dunia aku... tak cium syurga...

okey lah ni je aku nak share... renungkan lah ye.... tetiba rasa macam tak mood plak.. :(

0 comments:

Powered by Blogger.
Powered By Blogger

© PENA BERCERITA, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena