BE WHERE YOU WANT TO BE, LIVE HOW YOU WANT TO LIVE, DO WHAT YOU WANT TO DO, LOVE WHO YOU WANT TO LOVE.

Sunday, December 1, 2013

luahkan segalanya....

assalamualaikum...

lama rasa nya tak datang sini... rasa rindu nak meluah kan sini pulak....

tempat pertama meluahkan perasaan adalah ALLAH SUBHANAALLAH TAALA..
kemudian mohon pada DIA... kerana hanya DIA satu-satunya tempat kita mengadu sebelum manusia lain... tetapi ingat! jika kita memohon sesuatu tetapi tidak dimakbulkan olehNYA... maknanya ia bukan lah yang terbaik untuk kita kerana... DIA hanya beri apa yang kita perlu dan hany DIA satu2 nya tahu apa yang kita perlu dan apa yang tidak dan kemudian DIA akan menurunkan nikmat yang tak terhingga pada kita kemudian sujudlah kita padaNYA bersyukur atas apa yang diberi dalam apa bentu pun nikmat itu...

tempat kedua meluahkan rasa adalah keluarga kita.. mungkin boleh mulakan dengan mak ayah kita yang telah membesarkan dari kecil hingga sekarang.. dia faham keadaan kita bagaimana mana walaupun kadang2 bila kita bercerita mereka hanyalah mendiamkan diri... ingat! diam tak bererti mereka tak mendengar,,, ketika itu sedar lah dia mendengar dan merisaukan kita lebih dari kita merisaukan diri kita sendiri...sayangilah mereka daripada kamu menyayangi harta benda..

tempat ketiga adalah sabahat andai kita... sahabat andai yang kita boleh meluahkan perasaan dan boleh menjadi tempat kita mengadu adalh sahabat semuhrim dan semahram kita.. atau lebih terang nya bukan berlainan jantina mestilah sama jantina.... benda yang ringan2 nak kongsi tak pape lah tapi jangan sampai membuka aib diri sendiri serta keluarga... ingat! ia bukan lah sesuatu yang bagus jika kita terlampau banyak bercakap...

jadi....
sekarang aku cukup bersyukur denan nikmat yang ALLAH kurniakan pada aku... nikmat yang dapat membersihkan sebahagian kecil dosa aku... aku tahu setiap nikmat yang DIA beri ada hikmah di sebaliknya serta ada kebahagian yang akn menyusuli.. sehingga kini aku tak sabar melihat kebahagian dan senyuman lama kembali terukir di wajah setiap orang yang aku sayang dan yang mengetahui diri aku.... :)

aku bermohon agar ALLAH menerima doa dar tangan yang penuh dosa serta ibadah dari badan yang penuh noda....

0 comments:

Powered by Blogger.
Powered By Blogger

© PENA BERCERITA, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena