BE WHERE YOU WANT TO BE, LIVE HOW YOU WANT TO LIVE, DO WHAT YOU WANT TO DO, LOVE WHO YOU WANT TO LOVE.

Wednesday, July 20, 2011

ramalan cuaca querida...

cuaca diramalkan panas di malaysia.. kadang2 hujan.. tp bg miss QUERIDA.. cuacanya sentiasa mendung.. dilindungi oleh awan yg sgt mendamaikan sehingga boleh terlena dibuai mimpi yg pasti akan mati..

sedar atau x.. dalam masa satu saat mcm2 boleh terjadi.. dalam satu saat juga kita mungkin akan kehilangan org yg kita syg.. dalam satu saat juga kita mungkin kita akan sakitkan kn hati org..

prasan x?? dlm satu saat.. penah xkorunk faham perasaan kwn sekeliling korunk.. penah x korunk rase ape yg kwn korunk rase.. mejoriti jwpn nya.. TAK.. that i'm rite.. yes the answer is YES.. kita hidop kat dunia ni bkn nya sekejap... kita mesti dh masak dgn prangai org kat sekelilingkan..

now, aq sndri dpt rasekn nya skrang. dlm mase aku hidup ni.. mcm2 jenis kwn aq bekwan.. dan bkn aq saja.. mesti org yg kt luar pon sama.. susah kita nk tafsir perangai dieorg mcm mna..

first,, kwn yg snantiasa setia dgn kita wlau kita dlm gembira or sedih.. ape yg kita cerita dkt die hnya akan mnjadi perantaraan antra kita dgn die aja.. dn die xkn cite kt sape2.. keberadaan die kita akan rase sntiasa wlaupun dia x de..

second... kwn gembira n sedih.. tpi yg lain nya apabila kita cite kt die our happiness n sadness die akan cita kt org lain.. mnjdi pndgr yg baik dh ckop bagus.. tp ingt rahsia ttp rahsia...

three.. kwn yg ade bila kita gembira aja.. dieorg hanya ingin kongsi kegembiraan kita saja.. tp bukan kesedihan kita...

kpd yg mmbca.. korunk sndri dpt mnilai sejauh mna kejujuran n keikhlasan seseorg kita kwn.. peringkat remaja mcm kita ni akn mudah terpengaruh dengan rakan sebaya.. so.. choose the best frend ti be ur friend forever n ever.. bukan kawan yg hanya untuk saat.

kerugian besar akan berlaku bila kita gaduh dgn kawan kita sndri.. bila kita cuba faham dia.. dai akan cuba faham kita balik... bila kita dh fhm.. ia perlu ditmbah dgn kepercayaan pulak.. tabur sikit kejujuran.. barulah kita rase kemanisan berkawan sepanjang hayat...

2 comments:

Anonymous said...

. terasa plak akuh . HHA ! :3

QUERIDA said...

anonymous tgglkn nama lain kali., xtau sape yg coment..

harap akan bg sdikit kesedaran..

Powered by Blogger.
Powered By Blogger

© PENA BERCERITA, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena